Ruangan Khas Penaja

Suka belog ini? Terima Kasih.

Friday, 20 May 2011

Apa lelaki sembang bila pompuan takdak.

Laki ka pompuan ka...semua sama ja. Masing-masing ada perangai dan cara untuk mendefinisikan depa tue lelaki atau pompuan. Kadang-kadang aku teramati jugak keadaan dimana apakah yang lelaki bualkan bilamana pompuan tiada sekitar mereka? Apa topiknya, bagai mana riaksi mereka? dan persepsi mereka terhadap kaum wanita espesyeli kepada yang dah kawen or bertunang tue? Topik dan kisah yang mereka bualankan mungkin berbeza melalui peringkat umur kan..? 
Yelah, takkan budak umor 15 tahun bersembang macam mana nak kumpul duit buat duit hantaran kawin kan? Takkan pulak abang-abang kekar umor 26 tahun, bersembang nak beli choki-choki kat kedai anney juai roti kot. So relevannya adalah umor mereka dan topik yang dibincangkan...





Jadi, hadirnya aku disini, melihat lingkungan umor 24 tahun hingga ke umor 29 tahun dan apakah nilai kematangan mereka dari segi berbual bila mana ketiadaan pompuan di sisi. Pompuan jadi penanda aras kerana aku lihat, bial pompuan ada, keadaan sedikit berlainan daripada kitiadaan pompuan disisi. urmmm...

Mari kita tinjau apakah topik perbualan mereka bila pompuan takdak bersama mereka. Kira macam kita tengok apa topik utama perbualan mereka.


Bersambung...


1 comment:

dhian_cooper said...

hahahaha... harus la sembang choki2... ataw ribenaaaaa