Ruangan Khas Penaja

Suka belog ini? Terima Kasih.

Sunday, 6 February 2011

Hari nieh 6 Februari 2011: Jem giler jalanraya (espesyeli Lebuhraya Utara Selatan)

piccer: qhairul-nizam.blospot.com


Wah, hari nie jalan raya seluruh Malaysia mengalami masalah jem yang sangat teruk. Seluruh jalaraya di Malaysia espesyeli lebuhraya Utara-Selatan mengalami kesesakan yang terlampau sibuk. Hal ini mungkin sebab terdapat ramai individu mula bergerak pulang ke rumah mereka yang terletak dibandar-bandar setelah pulang bercuti Tahun Baru Cina.

Semua nie berikutan hari ini adalah hari terakhir cuti hari Tahun Baru Cina. Jadi semua orang mula berpusu-pusu pulang ke rumah masing-masing dari kampung halaman. Memang tidak dinafikan kesesakkan ini kan berlarutan hingga ke tengah malam nanti. 

jadi pada sesiapa yang belum bergerak tue, dinasihatkan agar jangan bergerak lagi. Kompem korang pun akan sekali tersangkot dalam jem tue nanti.

Bagi pemilik kereta yang dah separuh abad, korang jaga-jaga la ekk..Hal ini akan menguji kekuatan dan kelebihan mantainance kereta anda. Kalau tidak dijaga dengan baik, alamat tersadailah kereta anda dan keluarga anda di tepi-tepi jalanraya.

Emm, memang meletup la raya cina tahun nie kan...? Mana tidaknya, jalan-jalan raya kat bandar-bandar besar waktu cuti memang jadi kosong dan bebas kereta. So semua kereta-kereta nie dah mula pulang ke bandar-bandar besar kembali. Bermula esok, semua orang dah mula menjalankan kerja harian mereka.

piccer hiasan: berita semasa.com


Nasihat aku lagi, kalau korang nak jugak balik ke rumah masing-masing dan nak elakkan jem..Balik ikut jalan lama. Sebab, walalupun agak lambat dan memakan masa, tetapi ianya sekurang-kurangnya dapat memberikan perjalanan yang lancar daripada asyik dok tersenggok-senggok kat ataih lebuhraya tuh.

Silap haribulan, bagi kereta yang dok pakai gear manual, tercabot kaki korang asyik dok menekan klas...hahaha.!!!

Anyway..happy Driving untuk semua..!!!

2 comments:

Cik Eliza said...

jalan sesak juga di johor menuju ke singapore. ggrr!

apakah !

fazzlies said...

itu la..tp jalan johor-singapura bukan slalu jem ke..?

skunk da tapi dah dpt update td..semakin okeh..!