Ruangan Khas Penaja

Suka belog ini? Terima Kasih.

Thursday, 6 January 2011

Pehal nie cilok-cilok Makanan orang?

Kadang-kadang aku tak paham dengan manusia sekeliling nie. Macam-macam pe'el dan perangai yang setiap seorangnya susah sangat nak paham. 


Sama la macam aku, aku nie jenis yang sangat tidak suka berkongsi barang. Tak kira dari segi apapun barang tersebut. Jenis makanan, minuman, barang peribadi mahupun barangan awam.


Aku nie jenis berkongsi barang JIKA barang itu dah pun diishtiharkan atau di'declare'kan dari awal lagi aku akan berkongsi barangan tersebut dengan orang lain. 


Itu aku, dan aku tak suka tetiba ja aku jadi mangsa sudu-sudu pendatang asing yang datang mensudu makanan aku.


Kesian ek ko sudu, dah jadi bahan aku untuk entri kali nie.


Kalau sudu sekali dua takpa wei. Aku masih boleh terima, nie kalau bersudu-sudu. Ape kes? Tak cukup makan ker? Mai aku oder lagi tiga pinggan...


Aku akan terus hilang selera dan aku tak hinggin nak makan makanan tue lagi.


Jadi, kepada sesiapa yang suka sangat menSUDU makanan orang lain tue. Mintak-mintak korang insaf lah..Tak baek perangai korang tue, nanti kalau dah kawen dan dah duduk kat atas Meja Makan Beradap, korang sudu la puas-puas makanan laki or bini koran tue ekk...!


wah, heaven...!!! atas meja~


Adios...!


Berhati-hati di jalanraya~

No comments: