Ruangan Khas Penaja

Suka belog ini? Terima Kasih.

Friday, 14 January 2011

Nuffnang dan Aku: Cek Jumie Samsudin

Mula-mula aku nie bercita-cita tak nak letak sebarang iklan kat belog maha dasyat aku nie. Bajet mahu mantain la. No cover-cover keuntungan gituew. 


Yelah kan, aku nie tulis belog suka-suka jer, kongsi pendapat rasa dan apa aku nak kata..That's all folks...  tema belog aku sangat kennn..huhu~

Tapi tetiba kemarin aku dapat ilham pengaruh daripada Jumie Samsudin selepas dia menge'paste'kan gambar cek yang diterimanya daripada Nuffnang.



Terasa macam aku pun nak jugak la feeling-feeling letak iklan kat belog nie. Boleh tengok sejauh mana belog aku nie populer idak..? huhu..(padahal nak tengok banyak dak duit aku boleh kompol kenn..? motip sangat)

cek yan baru diterima kak Jumie kita..Picca: Cilok dar FB Jumie....

Lagipun, ada jugak yang bagi nasihat kat aku yang kita nie dah kebetulan bergiat aktif dalam dunia blogging, rugi tak join golongan-golong advertising nie. Kalau ada rezeki kita, dapat la. Tak banyak, sikit pun jadi la.

So apa yang best mengenai Nuffnang nieh? 

Ermm, Well, aku baru jer join komuniti nie, tapi overall aku rasakan best dan selamat put in all your info. Kalau tidak, aku pun seram, siap nama IC dan Alamat, macam nak apply loan rumah pun ada. Hehehe~

Nuffnang nie pun satu organisasi. Nuffnang.com merupakan peneraju komuniti pengiklanan blog yang pertama di rantau Asia-Pasifik.



Petikan dari laman Nuffnang sendiri:
Pelantar dalam talian kami membolehkan pihak pengiklan untuk menyiarkan iklan berasaskan grafik mahu pun video ke dalam lebih 100,000 blog pelbagai jenis pelantar.

Nuffnang.com kini mempunyai cawangan pejabat dalam 4 buah negara; Singapura, Malaysia, Filipina dan Australia.

Pasukan-pasukan di setiap pejabat kami giat berusaha menghubungkan jenama-jenama produk kepada para blogger kami. Di antara para pengiklan kami ialah Citibank, Nokia, Sony, Proctor & Gamble, Nokia, Nike, Nestle, dan banyak lagi!

Selain pengiklanan berasaskan blog, kami juga membina reputasi kami dengan menjadi sebuah komuniti untuk blogger oleh blogger, menganjur dan menyokong pelbagai jenis aktiviti seperti tayangan wayang, seminar/bengkel kerja, parti dan lain-lain lagi.

Nuffnang telah menjadi tumpuan media akhbar utama seperti The Star, Malaysia dan The Sunday Times, Singapura selain media-media lain. Sumber dari Laman Nuffnang.

Jadi kepada korang yang baru nak aktif macam aku nie dalam dunia blogging. Sila-sila lah mencapapkan diri anda untuk terus mendaftar di Nuffnang yer. Harap-harap anda semua dapat income yang maha pemurah dan maha dasyat.

Bloleh belanja makan nanti ekk..huhu~


Bak kata Jumie Samsudin, Alhamdulilah Uolsss...!!!

6 comments:

Jumie Samsudin said...

motip letak gamak aku pose tetek?

fazzlies said...

ehh..pose tetek ka..?
aku tak nampak la..tak perasan pom..huhu...
aku nak letak gambaq pose suchi..~
hahaha..!

Jumie Samsudin said...

fazli nanti aku nak mintak tolong hang dua benda

1. ajak aku buh tagged share kat fb

2. tolong promot aku masuk contest "What's Hot is Gettin' Hotter" by lynda rahim

fazzlies said...

okeh ja bab nombor 1 tuh..

bab nombor dua tuh nk kena promot cane lak..ce citer?

Jumie Samsudin said...

nanti kalau notes tu keluar kat facebook aku...SILA LIKE RAMAI RAMAI

fazzlies said...

okeh...!