Ruangan Khas Penaja

Suka belog ini? Terima Kasih.

Saturday, 15 January 2011

Lesen L dan Ops Sikap

Pada suatu hari... bermula dgn mlm Jumaat.....Seorang budak bernama Ali.. tgah bawak motosikal untuk pergi ke rumah kawan baiknya Ahmad..




Tengah duk syok bawak motor....Tiba-tiba Ali terasa sejuk semacam.... Perasaan yg seram timbul dalam hati Ali...siap dgn bulu roma dia yg tepacak bagai... Aduh, seram sampai ke hulu tulang hitam...

Ali pun cuba la baca ayat2 Al Quran yg dia boleh ingat...

Ali: alib, bata, alib, bata...

lepas tu...,dengan tetiba ada pontianak berambut panjang terjun naik atas motor si Ali..

Ali pulak teriak: OOoooiii........ya Allah.....! Turun.....!!!

Pontianak tu langsung tak layan Ali.. 
Dia duk ketawa jer : hihihiihi...hihihii...hihihii... (ketawa), 
dah la dengan tak pakai...helmet plak tuh...

Kebetulan pulak time malam jumaat tu ada roadblock Oops sikap...
Jadi ada la polis ni tahan mootosikal Ali kat satu simpang.


polis tu pun cakap: Oops, Benti...mintak LESEN..
dah la bawak motorsikal laju2.. lesen L plak tu...Mana boleh bawak pembonceng, mana belajar nieh?

Ali pun naik bengang: Ooi...pontianak..!!,kan aku dah ckp TURUN tadi..tak pasal2 aku kena saman..!!! 

Engko pulangkn motor aku...!! pulangkan...pulangkan..!!! 

Pontianak tu kena blasah dgn Ali sambil minta maaf dgn dia: Sorry brade, gua minta maaf..

Ali: aku nak balik motor aku...!!! Pulangkn..Pulangkn..!!


kredit to: Lawakjenaka


P/s: rajin-rajinla korang klik page nie, kesah Dream wedding member aku Jumie Samsudin dan peluang dia untuk memenangi pertandingan Lynda Rahim..Thankss korang...!!!

http://www.facebook.com/note.php?note_id=494588359353&id=731797131


Selepas korang baca...please click like kat bawah comment FB tue ekk...

No comments: