Ruangan Khas Penaja

Suka belog ini? Terima Kasih.

Wednesday, 15 December 2010

Rakyat Malaysia semakin Gumok - Diet Air Lemonade



motip gambaq Beyonce?


Aku terbaca tentang Diet air lemonande nie kat internet beberapa hari lalu. Rasa macam nak cuba jer diet jenis nie. Diet nie totally menggunakan jus buah lemon diperah untuk dijadikan diet harian.


Resepi dia sangat mudah tetapi perlaksanaan dia tue yang agak menyukarkan. No solid food for a few days... Amacam, boleh?


Ok, resepi yang paling universal adalah dengan perahan air lemon, sirap maple dan serbuk cayenne dicampurkan sekali dan dijadikan minuman harian. Setiap hari sehingga sekurang-kurangnya 10 hari.


Apa yang diet nie boleh lakukan kepada korang semua?


  1. membersihkan perut anda yang dah bertahun tak bersih.
  2. Menyah toksik yang ada dalam badan selama bertahun-tahun.
  3. menyerikan kulit, membebaskan dari jerawat dan memberikan penampilan yang segar muda remaja.
  4. Kurang rasa sakit perut, ketidakhadaman dalam perut.
  5. Membebaskan ruang-ruang yang tersumbat dalam sesetengah organ badan.
  6. Meningkatkan tenanga dan tidak lagi merasa letih.
  7. Kelebihan untuk menurunkan berat badan.(ini yang korang tunggu kan!)
Diet Lemonade nie dipopularkan oleh Stanley Burroughs. Ia muncul sekitar tahun 1976 dan menjadi semakin popular sebagai altenatif untuk berdiet bagi lelaki dan pompuan.

Diet penyahtoksin ini memang diperkenalkan untuk membuang bahan pencemar dalam badan yang menyebabkan kesakitan dan kelesuan.Toksin-toksin ini yang diketahui adalah penyebab kepada masalah kulit seperti jerawat, masalah perubahan fizikal tubuh dan sebagainya.


Diet nie perlu diamalkan seminimum 10 hari dan semaksimum 40 hari berturut-turut tanpa sebarang makanan pejal.(Kau boleh???).


 tiada roti, nasik, sayoq, atau segala bagai jus minuman yang lain yang boleh diamalkan selain air lemonade nie. Kalo nak minum pon, just air kosong dan sekali sekala teh pepermint.


Dalam pada itu, disamping mengamalkan minuman lemonade nie. Setiap pagi jugak korang kena minum air bergaram dan petang minum teh laxatif (teh yg bagi korang berak) untuk memastikan yang toksin dapat dibuangkan dengan sempurna.






Diet nie menurut apa yang aku paham, dia membuatkan usus-usus kita berehat. Ala-ala sama macam berpuasa di bulan Ramadan la. Cuma cara diet nie lebih bersifat kebaratan sikit. 


Dengan cara ini, segala masalah pencernaan dapat dibuang dan dinyahkan dari usus-usus melalui jus lemonade nie. Jadi, pada korang yang nak urus pon boleh pakai diet nie sebab secara tak langsung, lemak-lemak yang ada kat badan akan dipakai oleh badan kerana takdak makanan nak dihadamkan. So pengurusan berat badan akan berlaku secara natural~ hehehe.


Secara dasarnya, sesiapa sahaja yang rasakan diri diorang perlukan pembersihan secara dalaman, memang patut melakukan diet nie.


Namun begitu, diet nie tidak disyorkan untuk diamalkan oleh mereka yang mempunyai takat asid dalam perut yang tinggi, tetambah untuk yang ada ulser, orang ngandung, sesapa yang alergik dengan buah-buah citrus dan orang yang sedang mengambil ubatan.






Apa yang best dalam diet lemonade nie adalah korang sendiri boleh menentukan selama mana korang nak berdiet. Korang rasa nak teruskan, hanya teruskan. kalau rasa dah tak tahan. just berenti jer.


Aku dengaq kata pon, Beyonce pon penah mengamalkan diet lemonade nie dan himlang berat hampir 20 pound. Wah, so ape lagi wei, nak badan macam Beyonce? try la guna diet nie...!!!



6 comments:

Jumie Samsudin said...

Hang jadi tukang perah aku leh? Betapa malasnyaaaaaaaaaa

Jumie Samsudin said...

nokss...inilah resepi nya....

memang betui hang kata boleh buat kulit cantek jugak

http://jumiejumie.blogspot.com/2010/05/petua-meletops-untuk-kulit-santek.html

fazzlies said...

nak aku perah? alaa..beli ja kat supemaket...ade kot..
tambah sundri maple sirap and serbok tue...

aku pon malas...hahaha..!!

||| PöJìé PööH ||| said...

Xmampoooo..
Matila gastrik datang balik!

PojiePooh; Hanya Satu...

fazzlies said...

hahah..tak mampu keenn...!!

ditamabh ngan gastik~
xpayah pojie, cari pnyakit...hehe~

.TYRA. said...

aku tgh cuba..harini hari 1st miahahha wish me luck