Ruangan Khas Penaja

Suka belog ini? Terima Kasih.

Friday, 31 December 2010

Candle Light Dinner di Kedai Mamak...

Abes jer aku degan member aku bereksersais kat Taman Metropolitan Relau, Kami terus menscankan tempat-tempat makan yang menarik sebab perut dah agak lapar.

Memang tradisi kitaorang, kalau lepas eksersais kena terus mencari makanan untuk mengantikan lemak-lemak yang hilang..perlu? hahaha~

So, selepas kami sekumpulan dengan gigihnya menjalankan rutin eksersais yang hardcore, kami sememangnya lapaq tahap gila kot. Pilihan untuk kami makan adalah kat satu restoran mamak yang hampir tiap minggu kami singgah. 

Dah la lewat petang, so kiranya kami telah men'dinner'kan diri kami kat sini aje la. Selalunya kami makan kat kedai nie waktu pagi, so hari nie macam terkeluar carta sikit.

Bila dah sampai kedai tue, biasa la aku akan oder 4 gelas ayaq untuk aku sorang. Biasa la, standard untuk orang yang baru lepas eksersais kan? korang jangan la jeles, try buat macam aku tengok..kompem puas....napsu tuhhh...haha!

Member-member aku yang alin semua oder menda makan dan amik nasik kandaq. Aku pulak tetiba takdak rasa berselera nak makan sebab aku dah perabih ayaq dua gelas. hehehe~

senarai ayaq aku

dalam dok menikmati juadah makan malam kami, tiba-tiba kami dikejutkan dengan surprise party yang tak disangka-sangka...BLACKOUT...Tapi yang bestnya blackout kat kedai mamak nie ja. Kedai lain semua ok jer aku tengok.

So apa yang korang semua espek kalau dah suddenly jadik macam nie. Masa tue kastemer ramai plak tuh. 

So semua crew restoran(wahh, feeling Mekdi sangat)...telah mengambil inisiatif untuk memasangkan LILIN kat semua meja yang ada kastemer. 

Aku pun terpikir, wah korang nie memang well prepared ker nak hadapi situasi blackout nie? 



Aku dengan konfidennya memanggil salah seorang crew kedai mamak nie. Aku tanya, 'Kenapa takdak elektrik nie?' dia jawab, 'fius itu bakar'. 

So aku memfahamkan maksud mamat nie yang fius utama telah terbakar. Than aku tanya lagi, 'Selalu ker terbakar?' dia menjawab, 'Selalu...selalu'...

so aku paham la..patut la korang semua dah ada lilin bertimbun-timbun kat dalam stor. Dalam pada tue..aku ngan member-member aku belom abes makan lagi. Jadi tentu-tentunya kami stay sampai makanan kitorang abes kan. 



Terpaksa la feeling-feeling candle light dinner gituew. Padahal makan kat kedai mamak jew kot. Best jugak sebab menu of the day adalah Tosai teloq, tosai biasa, nasik kandaq dan pelbagai jenis minuman yang tidak memabukkan. hahaha..!!! 


hahaha..!! bercahayakan lampu lilin nie kadang-kadang menampakkan seseorang tue Hensem dan cantik... so aku pun try la tangkap gambaq dalam suasana sebegini....

Boleh..? Hensem kan...hahahaha..!!!

8 comments:

Jumie Samsudin said...

HAng memAng over!!!!

fazzlies said...

hahaha..over ker..? well, biasa la kan... dah nama makan sambil berlilin, jadi itu la tajok entri nya..huhu

@rep said...

huh.. romantis sangat!!!

fazzlies said...

hahaha.. feeling jer romantis..! tapi yang hadoo jer..~ hehe

yazid said...

feling2 artis kannnn kekeke

Afizz said...

Fuh! Sangat romantik lah walaupun makan tosai :D

Jom Sertai Bloglist MemoriSeorangMuda
Segmen Bloglist MemoriSeorangMuda 2011

Che Deret said...

harus la kan...over tau mamt ni dgn pic yg plg bawah tu....hensem la sgt

fazzlies said...

lalala~ biasa la..huhu..!
romantis ngan lilin putih kedai mamak~..ngee~