Ruangan Khas Penaja

Suka belog ini? Terima Kasih.

Tuesday, 23 November 2010

kanak2 yg obses dgn lobang~

Semua orang penah jadik budak-budak, penah jadik kanak-kanak. Jadi semua orang aku espek masih teringat yang korang sewaktu ketika dulu memang obses sangat dengan lubang. Aku pasti yang banyak diantara hampa semua memang suatu ketika dulu selalu menyusahkan mak bapak hampa kerana keobsesan hampa terhadap lubang. Betui dak.?



Macam nie la, dipendekkan cerita lubang yang aku maksudkan ialah pelbagai jenis lubang yang menjadi kegilaan budak-budak bila depa melihatnya. Sebagai contoh yang paling mudah mesin vendor yang dok juai ayaq kotak or ayaq tin. Kalau ibu bapak nak beli ayaq, korang cuba tingok sapa yang akan masukkan duit dalam lubang mesin tue? kompem anak-anak depa yang merengek nak masukkan duit kan. Sama jugak la mesin-mesin lain kalau ibu bapa yang dok bawak anak-anak kecik nie, kompem budak-budak tue nyebok nak boh duit dalam lubang tue. Tue bukan obses namanya?


banyak kennn lubang?

Aku nie bukan apa, aku dok eksperiyen menda-menda nie, dan yang paling aku benci bila aku nak bayak duit paking keta kat shopping complex. 
Aku akan tengok dulu depan aku sapa, kalau ibu bapak ngan anak-anak merenyut (ramai),baik aku tunggu sat coz kompem anak-anak depa yang dok merengek nak boh duit dalam mesin tue. Adoi, aku bukan tak suka tapi kalau sekali dua takpa, nie hampir setiap kali aku dok tunggu macam orang jaga paking sebab anak depa dok boh duit macam tak jumpak lubang!
mesin vendor yang paling pemes kat dunia!

Please la parent, kalau susah-susah sgt, angkot mesin tue wak balik umah.. Senang nanti, tiap-tiap hari bley suruh anak boh duit tue masa nak paking kat umah.


p/s: Mesin vendor dicipta untuk kemudahan bukan barang mainan.


Peace no War

No comments: