Ruangan Khas Penaja

Suka belog ini? Terima Kasih.

Thursday, 25 September 2008

Kuih Raya...!!!!

Dah sampai masanya aku kena mula buat kuih raya. Tahun nie aku buat lambat sikit sebab banyak tugasan yang kena hantar dekat dengan hari raya. haizzz, aku memang macam nie selagi tak dekat tarikh akhir selagi tue aku malas nak mula. lepas tu susah la, pening kepala nak siapkan tugasan ke atau kuih raya. so hari nie siap sudah tugasan jadi aku akan mula buat kuih raya esok. skarang kat atas dapur tue tngah reneh inti biskut kuih tart nenas.
biskut kegemaran tahunan...hahaha... biasa la, tahun ni ingat nak beli je inti jam nenas macam tahun-tahun lepas tapi fikir balik baik buat sendiri. bukan susuah pon, cuma malas jer. jadi dalam tahun nie rasa-rasa dalam 5 jenis kuih akan berjaya aku buat sebelum hari raya. macam tahun lepas ada la dalam 7 ke 8 jenis, tapi tahun ni kurang skit sebab dah tak sempat. kalau la siap cepat, aku nak la bagi kengkawan aku rasa sebab aku buat istimewa ok. tak main la beli-beli...hehehehe...
biskut yang dah ada dalam senarai aku ialah:
1) tart nenas
2) Almond London
3) biskut Kelapa manis
4)samprit(bunga Dahlia)
5)Corflakes Kurma Madu
jadi inilah senarai awal, kalu jadi lebih dari nie aku rasa seronok jugak. memang kelebihan aku nak buat kuih raya nie. mak aku tengah tunggu lampu hijau dari aku ja nak mula. hehehe..!!! tak sempat la aku nak pergi gim sepanjang minggu nie...

1 comment:

Ju-Dzahir said...

nak jugak kuih tart nenas tuh.... nak jugak... nak jugak..... nanti bagi skett ekkk???