Ruangan Khas Penaja

Suka belog ini? Terima Kasih.

Tuesday, 16 September 2008

Korang Pernah Rasa tak..?

korang pernah rasa tak yang seseorang tu tidak beberapa suka dekat kita? terutamanya bila ia berkaitan dengan guru yang mengajar kita. Kita mesti dapat rasa ada saja yang tak kena dengan kita di mata dia. Pernah tak korang rasa? Selama aku hidup dah 21 tahun ni ada juga aku alami benda-benda macam tu, tapi tu masa zaman-zaman sekolah lah. Tapi yang peliknya sekarang pun aku rasa aku tengah mengalami perkara yang sama kat Universiti ni. Aku sebenarnya bukan apa, kalau mereka berniat memang tidak sukakan aku.. tidak mengapa, tapi aku nak lihat sendiri bertapa profesionalnya mereka apabila meletakan markah terhadap kerja kursus dan markah perperiksaan nanti.
Jangan sampai pelajar yang selalu mengipas dan membuka hawa dingin untuk dia, dia berikan markah tinggi walaupun sering hilang dalam kelas atau sebagainya. Tapi untuk orang yang sanggup berhujan panas datang ke kelas dia macam mengukur dunia nie diletakan sebagai kelas kedua. Kadang-kadang aku rasa macam apa yang aku lakukan dekat hadapan mata mereka selalunya salah, tidak pernahnya betul. Aku juga yang jadi mangsa kambing hitam bila sesuatu kesalahan itu dilakukan semua orang sebabnya tumpuan mata lebih diberikan kepada aku macam menunggu masa aku nak buat salah. Bila dah terbukti salah, nah..!! ambil engkau..!! padan muka aku... Mungkin dendam yang belum berbalas kot. Kekadang rasa tidak adil pun ada, rasa memang patut pun aku dilayan macam ni pun ada... entah la..
p/s: tidak ada kena mengena antara yang masih hidup atau yang sudah mati..hehehe!! (langkah keselamatan)

2 comments:

jumiejumie said...

Perlu la sama ada hidup atau mati abih sapa yang ajak hang dalam kuliah? Hantu?

fazzlies said...

perlu la... nanti x pasal2 ada orang terasa plak.. ada plak kaki penyampai... bleh gagal aku.. hehehe!!