Ruangan Khas Penaja

Suka belog ini? Terima Kasih.

Tuesday, 9 September 2008

Adik Angkat

Hari ni merupakan hari pertama adik angkat aku yang ada di Kelantan memduduki peperiksaan UPSR. Jadi semalam aku bergayut la dengan dia. Dia yang telefon nak cakap dengan aku sebab takut peperiksaan keesokan harinya. Aku pun bagilah sedikit sebanyak kata semangat kat dia. Bukannya apa hanya untuk tenangkan dia. Mak angkat aku ada bagitahu yang dia semakin berubah semenjak aku dan kawan aku jadi abang angkat dia masa kami tinggal kat kelantan hari tu. Dia dah tak banyak main dan banyak membaca buku. Aku pun tidaklah terlalu memaksa dia untuk hanya belajar tetapi kehadiran kami kat dalam keluarga dia memberikan satu pengalaman baru dan nafas baru untuk dia belajar. Aku harapkan dia dapat melakukan yang terbaik untuk peperiksaan ini. Dia bukannya tak pandai tapi kurang dorongan orientasi untuk belajar dalam erti kata lain agak malas ler. Dia yang paling sulung jadi dia akan menjadi harapan dan titik tolak terhadap prestasi adik-adiknya.
Aiman... Semoga along berjaya..

1 comment:

jumiejumie said...

teringat adik angkat aku di Jengka 23